Kładka między Kazimierzem a Ludwinowem będzie długa na 130 m, szeroka na 14 m, w najwyższym punkcie wysoka na 16 m. Ma połączyć bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych, skróci czas dotarcia z jednej strony rzeki na drugą i zwiększy wykorzystanie bulwarów nad Wisłą.
– Po żmudnych i czasochłonnych przygotowaniach projektu, uzyskaniu wszelkich zgód administracyjnych i zapewnieniu finansowania ogłosiliśmy przetarg na budowę kładki. Termin zgłaszania ofert mija 18 kwietnia – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
Szacuje się, że budowa kładki wyniesie ok. 100 mln zł. Jednak to, jakie będą faktyczne koszty, okaże się po otwarciu ofert przetargowych. Warto dodać, że rząd przyznał dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Programu Inwestycji Strategicznych.
Kładka z Kazimierza na Ludwinów jest realizowana według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji. Dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zostaną zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach), pośrodku będzie pomost widokowy.
Warto przypomnieć, że w tym roku planowane jest otwarcie kładki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy Grzegórzkami a Zabłociem. To wspólny projekt gminy Kraków i PKP PLK SA. Przeprawa ma być oddana jeszcze w czerwcu.