Rozbudowa al. 29 Listopada poprawiła komunikację w północnej części Krakowa. Dzięki nowej trasie można łatwiej i szybciej wyjechać z miasta w kierunku Warszawy. Ukończone zostały wszystkie prace pozwalające na bezpieczne użytkowanie drogi i wydano pozwolenie na jej użytkowanie.
Na odcinku 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta i budowanej obecnie północnej obwodnicy kierowcy mogą korzystać z dwóch jezdni z co najmniej dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Łatwiejszy wyjazd na północ zapewniają nowe lub przebudowane skrzyżowania z ulicami: Węgrzecką, Witkowicką, Belwederczyków, Papierni Prądnickich, Banacha, ks. Meiera, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Siewną, Powstańców, Rybianka, Dobrego Pasterza, Chlebową, Nad Strugą i Woronicza. Planowana jest jeszcze przebudowa skrzyżowań z ul. Iwaszki oraz ul. Felińskiego.
Wraz z oddaniem do ruchu rozbudowanej al. 29 Listopada na skrzyżowaniach oraz na ciągu głównym arterii została uruchomiona sygnalizacja świetlna. W pierwszym okresie będzie ona działać w trybie czasowym. Docelowo sygnalizacja ma funkcjonować w trybie akomodacyjnym, czyli takim, który dostosowuje się do aktualnie panujących warunków ruchu.
Przez kilka najbliższych tygodni w niektórych miejscach na ciągach pieszych i rowerowych nadal będą prowadzone prace wykończeniowe. Podobnie będzie na poboczach, gdzie wyrównywany jest teren i wysiewana trawa.
Razem z trasą wybudowano ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe o długości 5,3 km. Na al. 29 Listopada wytyczono buspasy o długości ok. 2,8 km. Przebudowano dwa wiadukty kolejowe w rejonie ul. Siewnej i ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Wzdłuż trasy posadzono 371 drzew i ponad 17 tys. krzewów. Część z nasadzeń wykonano na trzech skwerach, które powstały w rejonie ul. Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.