Przygotowanie i złożenie projektu odbywa się elektronicznie na stronie: budzet.krakow.pl. Należy założyć na niej konto. Gdy zalogujemy się na nasz profil, pojawi się odnośnik do nowego projektu. Zaczynamy go uzupełniać.
Krok 1 – ogólne informacje
Na początku określamy, czy nasz projekt będzie dzielnicowy, czy ogólnomiejski. Jeśli to ten pierwszy, wtedy wskazujemy dzielnicę, w której chcemy pomysł zrealizować. Podczas wyboru dzielnicy automatycznie wyświetli nam się także maksymalna kwota, jaką możemy przeznaczyć na zadanie. Należy oczywiście wpisać tytuł projektu i przypisać go do jednej z 9 kategorii. Projekt należy krótko opisać – jest na to 250 znaków. Wpisujemy też miejsce realizacji.
Krok 2 – szczegółowy opis
W tej części wypełniamy pole szczegółowym opisem naszego pomysłu. Następnie opisujemy cel i potrzebę jego realizacji oraz jak projekt może wpłynąć na życie innych mieszkańców. Załączamy też mapy, zdjęcia i inne materiały.
Krok 3 – koszty i harmonogram
Na tej stronie uzupełniamy szacunkowe koszty przygotowania naszego zadania. Jeśli to możliwe, warto rozbić je na części. Punkt ten nie jest obowiązkowy, ostatecznie wycena zawsze dokonywana jest przez jednostkę oceniającą wniosek. W tym miejscu rozpisujemy także harmonogram i kolejne etapy działań.
Generujemy też listę poparcia dla projektu. Pod naszym dokumentem potrzebujemy w przypadku projektów dzielnicowych 15 podpisów od mieszkańców dzielnicy, której projekt dotyczy, a w przypadku projektów ogólnomiejskich 15 podpisów od mieszkańców Krakowa. Listę poparcia z podpisami dostarczamy do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa.
Krok 4 – przesłanie wniosku
Ostatni etap to zgłaszanie zadań. Jeśli jeszcze chcemy poprawić projekt, to po prostu zapisujemy go i potem wracamy do edycji. Natomiast jeśli jesteśmy już pewni, że wszystko mamy gotowe, klikamy w pole: „zapisz projekt i prześlij do weryfikacji”.