Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Pomieści 1000 widzów, będzie miało balkon na 80-osobowy chór oraz scenę, gdzie może zagrać równocześnie 120 muzyków. W środku znajdzie się także aula na 300 osób. Zagadką pozostaje nadal logo Krakowskiego Centrum Muzyki, ale to wkrótce się zmieni. Trwa konkurs na przygotowanie identyfikacji wizualnej dla muzycznego serca Krakowa, które powstaje przy Błoniach.

Pomysły na logo Krakowskiego Centrum Muzyki można przesyłać do 25 stycznia 2024 r.

Nowoczesna sala koncertowa ma powstać w Cichym Kąciku przy ul. Piastowskiej 20. Będzie to najbardziej nowoczesne miejsce dla miłośników muzyki w stolicy Małopolski i nie tylko! Wielofunkcyjne sale prób, garderoby, biura miejskich orkiestr, a także przestrzeń kreatywna z miejscem na edukację muzyczną. Tak właśnie ma wyglądać Krakowskie Centrum Muzyki.

– Będą sale prób, będzie zaplecze z prawdziwego zdarzenia, które tego typu instytucja powinna mieć – mówi Jan Pamuła, prezes Agencji Rozwoju Miasta Krakowa. – Budynek jest prostolinijny, w białym kolorze, wśród zieleni. Troszkę schowany, ale jednak widok z niego na Kraków jest piękny: Wawel, Błonia, kopiec Kościuszki. Wewnątrz postaramy się, żeby były najwyższej jakości organy oraz urządzenia na najwyższym poziomie. Myślę, że jest to gwarancja dobrej akustyki.

Stan surowy budynku ma być gotowy do połowy przyszłego roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2025 roku. W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę II etapu budowy, czyli wykończenie w KCM.

Brakuje jeszcze logo, czyli znaku, który wyróżni Centrum Muzyki na tle innych instytucji. Będzie umieszczany na notatnikach, reklamówkach, billboardach i wszystkich materiałach promocyjnych.

Kreatywny pomysł na logo – trwa etap zgłoszeń

Rozpoczął się pierwszy z dwóch etapów konkursu na przygotowanie identyfikacji wizualnej nowego Centrum Muzyki. Spośród przesłanych propozycji jury wybierze pięcioro finalistów, którzy wezmą udział w drugim etapie konkursu.

– Chcemy, aby wizualna identyfikacja KCM współtworzyła i dobrze komunikowała wartości ważnego miejsca muzycznego na mapie Krakowa – w założeniu otwartego także na inne dziedziny sztuki i rozmaite gatunki muzyczne. W KCM mają się spotykać artyści z publicznością, tutaj mają powstawać wspólne projekty muzyczne, tutaj ma się kształtować gust odbiorcy – mówi Robert Piaskowski, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury.

Konkurs ma charakter otwarty. W pierwszym etapie uczestnicy mają za zadanie przygotować i przesłać zbiór swoich dotychczasowych prac. Mają na to czas do 25 stycznia 2024 roku. Specjalnie powołane jury, w którym znaleźli się eksperci z zakresu grafiki oraz przedstawiciele miasta, dokona wyboru pięciorga finalistów. Zostaną oni zaproszeni do odpłatnego przygotowania projektów konkursowych.

Zwycięski projekt zostanie wyłoniony pod koniec marca przyszłego roku. Nagrodą w konkursie jest zamówienie opracowania projektu i wdrożenia identyfikacji wizualnej dla Krakowskiego Centrum Muzyki − wartość zamówienia wyniesie 49 tys. zł brutto.

Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu można znaleźć na stronie internetowej kcmkrakow.pl.

Źródła: UM Kraków