Posiadaczami karty krakowskiej mogą być mieszkańcy zameldowani w Krakowie na pobyt stały lub osoby niezameldowane, które rozliczają PIT w naszym mieście. Karta jest wydawana na 12 miesięcy w formie plastikowej i elektronicznej. By była ważna po upływie roku, należy przedłużać jej status. W przypadku osób zameldowanych w Krakowie następuje to automatycznie, natomiast osoby niezameldowane muszą pamiętać, by ją przedłużyć. Wniosek należy złożyć miesiąc przed upływem terminu ważności.
Przypominamy osobom, które przystąpiły do programu tuż po jego uruchomieniu, czyli w lipcu 2018 r., lub w latach późniejszych w czerwcu i lipcu, aby nie zapomniały o złożeniu wniosku o przedłużenie statusu karty. Warto, by zrobiły to w czerwcu, wtedy unikną przerwy w ważności karty i nie stracą uprawnień do zniżek oraz rabatów przewidzianych przez program.
Trzy sposoby przedłużenia karty
- Złóż wniosek na stronie internetowej kk.krakow.pl po zalogowaniu się na konto użytkownika.
2. Wyślij na adres e-mail okazpit@kk.krakow.pl
• pierwszą stronę PIT-u, opatrzoną pieczątką wpływu do urzędu skarbowego lub z potwierdzeniem jego złożenia (w przypadku PIT 40A nie ma tego wymogu) lub
• pierwszą stronę PIT-u wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO) lub
• stosowne zaświadczenie z urzędu skarbowego.
3. Złóż wniosek osobiście w jednym z następujących miejsc:
• punkt obsługi mieszkańców UMK, ul. Stachowicza 18, pon.–pt. 7.40–15.30
• punkt obsługi mieszkańców UMK, os. Zgody 2, pon.–pt. 7.40–15.30
• punkt sprzedaży biletów, ul. Pawia 5a (pętla autobusowa przy Dworcu Głównym-Wschód), pon.–pt. 11.00–19.00
• punkt sprzedaży biletów, ul. Podwale 3/5, pon.–pt. 11.00–19.00
• punkt sprzedaży biletów, ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej), pon.–pt. 8.00–16.00
• punkt sprzedaży biletów, os. Centrum D, blok 7, pon.–pt. 11.00–19.00.