Po kilku dniach zbierania informacji na temat miejskiego transportu i dyskusji o potencjalnych rozwiązaniach uczestnicy panelu zagłosowali na propozycje, które uznali za najważniejsze dla zrównoważonego transportu w Krakowie. W ten sposób udało się wypracować aż 80 rekomendacji dla miasta.
Wśród propozycji, na które najczęściej głosowano, znalazły się: inwestycje na rzecz poprawy bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych, w tym poprawa oświetlenia chodników, usuwanie barier architektonicznych, szersze wykorzystywanie pasów zieleni jako bezpiecznego sposobu oddzielenia tras pieszych, rowerowych i samochodowych oraz wprowadzanie zielonych ekranów akustycznych tam, gdzie jest to możliwe.
Zwracano uwagę na potrzebę zakupu nowych tramwajów i autobusów, dalszą modernizację i rozwijanie infrastruktury. Ważna jest też poprawa komfortu podróży w komunikacji miejskiej z dbałością o odpowiednią wentylację, klimatyzację i czystość. Wśród propozycji są postulaty związane z koncepcją 15-minutowego miasta, zwiększania udziału autobusów napędzanych paliwami alternatywnymi, a także rozwojem premetra. Podkreślano dążenie do eliminacji pojazdów niespełniających norm emisji spalin w taki sposób, aby koszty ich utylizacji nie były przerzucone wyłącznie na mieszkańców.
Aż 43 rekomendacje uzyskały 80-procentowe poparcie głosujących, zostały też pozytywnie zaopiniowane przez Zespół Monitorujący. Zgodnie z założeniami panelu, propozycje z takim poparciem prezydent Krakowa zobowiązał się uznać za wiążące i sukcesywnie wdrażać. Pozostałe rekomendacje z mniejszym poparciem będą zbiorem wskazówek dla osób pracujących nad rozwojem transportu w Krakowie, zostaną opublikowane w specjalnie przygotowanym raporcie