Bilet zintegrowany w znaczący sposób ułatwi mieszkańcom codzienne podróżowanie i skróci ich czas podróży. Osoba posiadająca jeden bilet sieciowy będzie mogła podróżować bez konieczności zakupu dodatkowych biletów zarówno pojazdami komunikacji miejskiej, jak i koleją aglomeracyjną. Bilet zintegrowany pomoże też w wyborze komunikacji miejskiej i kolei tym, które teraz z konieczności wybierają samochód jako swój środek transportu. Integracja taryfowa pozwoli na dojazd autobusem do przystanku kolejowego, a następnie z przystanku kolejowego np. tramwajem do docelowego miejsca. Łączenie tych środków transportu przy odpowiedniej koordynacji komunikacji miejskiej i kolejowej będzie stanowiło bezkonkurencyjne połączenie w zakresie czasów przejazdu do samochodu osobowego.
Kraków, idąc śladami pozostałych większych aglomeracji, również chce wprowadzić takie rozwiązanie. W przypadku aglomeracji katowickiej koszt takiego biletu to 159 zł, w przypadku aglomeracji poznańskiej koszt to 119 zł. W aglomeracji warszawskiej koszt zintegrowanego biletu to 99 zł, natomiast w tym przypadku z budżetu miasta jest dopłacane ok. 150 mln zł. W krakowskiej integracji biletowej koszt biletu na I strefę dla mieszkańców Krakowa wyniesie 109 zł. Do dyspozycji pasażerów będą różne warianty takie jak bilet na I+II strefę, I+II+III strefę oraz II+III strefę.