Takiej metamorfozy ulica Opolska w Krakowie nie przechodziła od chwili wybudowania! Na odcinku między Pleszowską a kładką dla pieszych całkowicie zmienia swoje oblicze. To konieczne, bo inaczej nie udałoby się bezkolizyjnie poprowadzić linii tramwajowej na Górkę Narodową oraz Trasy Wolbromskiej.
Właśnie dlatego ulica Opolska na tym odcinku schodzi pod ziemię na 7,5 metra. Dzięki temu uda się bezkolizyjnie przeprowadzić ruch na linii wschód-zachód i odwrotnie. Stumetrowy tunel pozwoli na to, by górą po Trasie Wolbromskiej pojechały zarówno tramwaje, jak i auta. Prace przy wykonaniu tego tunelu zaczęły się od postawienia zewnętrznych ścian. Specjalny 60-tonowy dźwig z wybierakiem kopał szczelinę, do której wkładano zbrojenie i zalewano betonem. Najpierw po stronie południowej, a następnie północnej. Później wybudowano jezdnię, będące łącznicami drogowymi, na które przerzucono ruch kołowy z Opolskiej.
Tunel ma ok. 23 m szerokości i to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej.
Kierowcy pojadą tunelem na Opolskiej już w maju
Wykonawca linii tramwajowej do Górki Narodowej intensyfikuje prace, aby jeszcze w tym miesiącu udostępnić dla ruchu tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej. Od 8 maja do 10 maja układana jest ostatnia warstwa asfaltu. W tym okresie pojawią się zwężenia po zachodniej i po wschodniej stronie budowanego tunelu. Prace będą wykonywane w porze nocnej.
Od 8 maja, od godz. 20.00 do wtorku, 9 maja, do godz. 5.00, zwężona była do jednego pasa jezdnia po północnej stronie ul. Opolskiej. Utrudnienia pojawiły się zarówno w rejonie ul. Pleszowskiej, jak i po stronie kładki dla pieszych nad ul. Opolską. Od 9 maja, od godz. 20.00, do środy, 10 maja, do godz. 5.00, roboty przeniosły się na jezdnię południową. Zwężenia zostały wprowadzone po zachodniej i po wschodniej stronie tunelu.