Zasady akcji są takie same od kilku lat. Każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju dotrze na lekcje w sposób aktywny: na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Rywalizacja o tytuł najbardziej rowerowej placówki odbywa się na poziomie indywidualnym, klasowym i międzyszkolnym. Zwycięskie klasy i grupy mogą liczyć na atrakcyjne nagrody grupowe, a najlepsi uczniowie i przedszkolaki otrzymają rowerowe upominki.
– „Rowerowy Maj” na trwałe zagościł w Krakowie. To już szósta edycja kampanii organizowanej we współpracy z Gminą Miasta Gdańska. 34 proc. to frekwencja rowerowa krakowskiej kampanii z ubiegłego roku. 38 proc. to z kolei ubiegłoroczna frekwencja ogólnopolska. Czy „pobijemy” w tym roku te liczby? – zastanawiają się organizatorzy.
Kolejna edycja kampanii „Rowerowy Maj” rozpocznie się 4 maja i potrwa do 31 maja. Do akcji, promującej aktywne podróże, zgłosiło się 41 miast. W krakowskiej rywalizacji wezmą udział 54 przedszkola oraz 64 szkoły podstawowe, a także Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3.
Nagrody dla najwytrwalszych rowerzystów
Dla najaktywniejszych uczestników, klas i placówek przewidziane są atrakcyjne nagrody. Upominki dzielą się na dwie grupy: klasowe i indywidualne. Dla całych klas lub grup przewidziano m.in. takie nagrody jak: zwiedzanie Aeroklubu Krakowskiego, wejście grupowe na halę wspinaczkową, grupowe wejście dla całej klasy na basen, pokazowe lekcje języka hiszpańskiego dla grupy przedszkolnej i szkolnej, wycieczka z leśnikiem przez najciekawsze fragmenty Lasu Wolskiego, pokaz iluzji czy warsztaty z programowania, robotyki, elektroniki oraz druku 3d. Najbardziej wytrwali rowerzyści będą mogli także wziąć udział w warsztatach obwarzankowych lub warsztatach cyrkowych.
Wśród nagród indywidualnych znajdują się dzwonki i rękawice rowerowe, a także zestawy oświetlenia rowerowego.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie kampanii. Można tam znaleźć nie tylko aktualizowane każdego dnia wyniki, ale także listę wszystkich szkół biorących udział w akcji oraz wykaz 53 partnerów kampanii. Pomysłodawcą i inicjatorem jest Urząd Miasta Gdańska.