Wagony GT8S, które trafią do MPK, w najbliższych latach zostaną poddane gruntowanej modernizacji, dzięki której analogicznie jak wszystkie pozostałe kursujące już w Krakowie tego typu wagony, zyskają niską podłogę, klimatyzację oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Pozostałe dwa wagony będą wykorzystywane jako źródło części zamiennych do już eksploatowanych dwukierunkowych tramwajów.
Przypomnijmy, że w grudniu 2021 roku zakończył się projekt modernizacji 28 wagonów GT8S, które zaczęły trafiać do Krakowa od 2009 roku. Mają długość ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć prawie 200 pasażerów. Zostały zbudowane przez firmę Duewag dla przedsiębiorstwa Rheinbahn, a po latach pracy zostały odkupione przez MPK SA w Krakowie, a następie zdecydowano się na ich modernizację. Pierwszą próbę unowocześnienia podjęto w 2014 roku, a od 2017 roku systematycznie, według przyjętego schematu, dostosowywano je do oczekiwań pasażerów, w tym tych z ograniczoną mobilnością. Zachowana została natomiast funkcja dwukierunkowej jazdy, która może być wykorzystywana podczas remontów lub budowy nowych torowisk, gdy nie ma możliwości dojazdu do pętli.
Modernizacja wagonów GT8S to jeden ze sposobów na zwiększenie liczby tramwajów z niską podłogą. Oczywiście MPK SA cały czas inwestuje w zakupy nowych tramwajów. W latach 2020-2023 są realizowane dostawy 110 nowych Lajkoników. Na lata 2025-2026 zaplanowano zakup kolejnych 60 nowych tramwajów, w tym m.in. o długości ponad 40 metrów.