Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

1600 metrów drogi dojazdowej, 200 miejsc postojowych na parkingu P+R, ścieżki rowerowe i nowa pętla autobusowa. Kraków chce skomunikować osiedle Kliny ze stacją Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Opatkowicach. Ale najpierw miasto zapyta o zdanie mieszkańców! Od 24 kwietnia do 19 maja potrwają konsultacje społeczne.

Kraków chce skomunikować osiedle Kliny ze stacją Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Opatkowicach.

Inwestycja ma poprawić komunikację osiedla Kliny od strony południowej. Teren znajduje się w południowej części Krakowa, w stosunkowo niewielkiej odległości od południowego wylotu z miasta w kierunku Myślenic oraz autostrady A4 i węzła autostradowego Kraków-Południe. Znajdują się tam m.in. osiedla Opatkowice, Kliny Zacisze i Kliny Borkowskie. Przez teren inwestycji przebiega autostrada A4. Od południowego wschodu natomiast teren ograniczony jest linią kolejową Kraków-Oświęcim.

Wyłoniona przez Zarząd Inwestycji Miejskich pracownia ARG Projektowanie Inwestycyjne z Krakowa zajmuje się opracowaniem koncepcji połączenia drogowego osiedla Kliny z przystankiem SKA w Opatkowicach oraz przygotowuje dokumenty do uzyskania decyzji środowiskowej.

Firma opracowała trzy warianty nowego połączenia i to właśnie one poddane zostaną konsultacjom społecznym. Koncepcja ma zapewnić sprawną komunikację przystanku SKA Opatkowice oraz umożliwić obsługę komunikacyjną terenów przyległych położonych po północnej stronie autostrady A4, a przeznaczonych pod usługi i zabudowę mieszkaniową.

● Wariant 1 – alternatywny (z kładką nad linią kolejową)

● Wariant 2 – alternatywny (z kładką nad linią kolejową)

● Wariant 3 – rekomendowany (z tunelem pieszo-rowerowym pod linią kolejową)

Wszystkie trzy warianty pokazują podobny przebieg projektowanej drogi do przystanku SKA Opatkowice. Każdy wariant przewiduje także zamknięcie istniejącego przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Studniarskiego przez linię kolejową Kraków-Oświęcim. Różnią się one głównie lokalizacją i kształtem parkingu P+R, pętli autobusowej oraz przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez linię kolejową Kraków-Oświęcim.

W trakcie przeprowadzonego audytu pojawiały się głosy poparcia właśnie dla wariantu trzeciego.

– Wariant nr 3 z tunelem pod torami, a nie kładką i skrótem dla pieszych/rowerzystów wydaje się być najsensowniejszy – wypowiadał się Tomasz Słodowy. – Trzeba też zwrócić uwagę, że faktycznie rezerwa pod tory tramwajowe kończy się praktycznie na blokach, co wymaga jednak dostosowania, nawet jeśli plany doprowadzenia w te rejony tramwaju prędko się nie ziszczą (no chyba, że zaraz obok ma powstać pętla tramwajowa bez doprowadzania torów dalej pod autostradę).

Aby poznać opinie i uwagi mieszkańców, w dniach od 24 kwietnia do 19 maja prowadzone będą konsultacje społeczne. Zorganizowane zostaną dwa dyżury projektanta (telefoniczny i stacjonarny) oraz spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami. Uwagi do opracowania będzie można zgłaszać za pomocą formularza konsultacyjnego zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej.

Źródła: Strefa Miast