Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Masz do załatwienia jakąś sprawę w urzędzie? Przyszedł ci do głowy pomysł, jak usprawnić coś w mieście? Chcesz, by urzędnicy zainterweniowali w jakiejś sprawie? Możesz skorzystać z nowej infolinii, którą Urząd Miasta Krakowa uruchomił na początku roku.

Kraków

Krakowskie Centrum Kontaktu ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, załatwianie spraw urzędowych, zgłaszanie interwencji i pomysłów dotyczących funkcjonowania miasta i najbliższego otoczenia. Ma skrócić dystans między krakowianami a urzędem, stworzyć nową, łatwiejszą i szybszą ścieżkę dotarcia do informacji o zadaniach i usługach realizowanych przez magistrackie wydziały, jednostki i spółki miejskie.

Aby skorzystać z pomocy miejskich konsultantów i uzyskać praktyczne wskazówki, wystarczy zadzwonić pod numer 12 616 55 55. Pracownicy infolinii podzielą się wiedzą, postarają się odpowiedzieć na wszystkie pytania, a w bardziej skomplikowanych sprawach połączą z odpowiednią osobą z danego wydziału lub jednostki. Co ważne, konsultanci nie tylko udzielają informacji, ale są również otwarci na uwagi i oczekiwania mieszkańców. Przyjmują interwencje, zgłoszenia i pomysły, które mogą ulepszyć funkcjonowanie miasta. Potem przekażą je do odpowiednich służb miejskich, a osoba, która je zgłosiła, otrzymuje informację zwrotną o podjętych działaniach i sposobie załatwienia sprawy.

Krakowskie Centrum Kontaktu zostało stworzone jako projekt rozwojowy. W przyszłości planowane jest uruchomienie aplikacji mobilnej i platformy internetowej. Będzie na nich e-mapa, za pomocą której mieszkańcy będą mogli zgłaszać interwencje bez konieczności telefonowania.

– Tworzymy nowy, wielokanałowy sposób kontaktowania się z naszymi mieszkańcami – mówi Bogusław Kośmider, zastępca prezydenta Krakowa do spraw obsługi mieszkańców. – Wraz z Krakowskim Centrum Kontaktu powstaje również ogromna baza wiedzy na tematy miejskie i nowa ścieżka informowania mieszkańców o wielu sprawach. Tego typu systemy sprawdzają się na całym świecie. Krakowskie centrum obsługuje już część miejskich wydziałów i jednostek, co przynosi korzyść zarówno mieszkańcom, jak i urzędnikom, bo wszystkim nam zależy na tym, aby informacje, którymi się wymieniamy, były adekwatne, czytelne i aktualne. CA

Efekt pilotażu

Uruchomienie Krakowskiego Centrum Kontaktu zostało poprzedzone programem pilotażowym, który działał w IV kwartale ub.r. Konsultanci odebrali w tym czasie ponad 22 tys. połączeń i w blisko 80 proc. przypadków udzielili poszukiwanych przez mieszkańców informacji. W pozostałych 20 proc. przypadkach musieli zasięgnąć specjalistycznej wiedzy lub skontaktować się z wydziałem prowadzącym indywidualną sprawę, konieczne więc było przekierowanie do odpowiedniego pracownika merytorycznego.

Krakowskie Centrum Kontaktu

tel. 12 616 55 55

Działa od poniedziałku do piątku w godz. 7.40–15.30

Źródła: Strefa Miast