Michelin to seria przewodników po krajach, wydawanych przez francuskie przedsiębiorstwo o tej samej nazwie. Pierwsza edycja, opisująca Francję, ukazała się w 1900 roku. Wydawnictwo jest uznawane za najważniejszy przewodnik kulinarny na świecie! Stanowi numer jeden zarówno pod względem popularności, jak i historii oraz poziomu prestiżu.
Czerwony Przewodnik zawiera rozbudowany system symboli, opisujących każdy lokal. Dodatkowo przy restauracjach oznaczonych gwiazdką, umieszcza się wykaz trzech ich specjalności kulinarnych. Przy tworzeniu Przewodników, Michelin stosuje anonimowe inspekcje oraz nie pobiera opłat za umieszczenie obiektu na liście. Inspektorzy mają natomiast prawo dokonać ponownej wizytacji lokalu w celu aktualizacji oceny.
Klucz dla najlepszych hoteli na świecie
Autorzy Przewodnika chcą skupić się nie tylko na kulinariach, ale także wskazać turystom najciekawsze obiekty i zapewnić im niezapomniany pobyt w miejscu, które oferuje znacznie więcej niż tylko nocleg. Na liście 5000 hoteli i obiektów noclegowych z całego świata wyróżnionych na liście Przewodnika znalazło się 30 polskich hoteli, w tym aż 13 z Krakowa!
– Podobnie jak w przypadku restauracji, w Przewodniku znajdą się niezależne rekomendacje wyjątkowych hoteli, które niejednokrotnie mogą same w sobie stanowić cel podróży – informują autorzy wydawnictwa.
Wyróżnione obiekty w Krakowie to: Mercure Fabryczna, Ester, Warszauer, Indigo, Bachleda Luxury MGallery, Stary, Sheraton Grand, Copernicus, Bonerowski, Pod Różą, Puro Stare Miasto, Puro Kazimierz i Queen Boutique. Stolica Małopolski jest miastem z największą liczbą wyróżnionych obiektów, co potwierdza wysoką jakość tutejszej bazy noclegowej.
Autorzy przewodnika docenili także 10 obiektów z Warszawy, 3 z Poznania oraz po jednym z Gdańska, Łodzi, Wrocławia i Warmii.
Uzupełnieniem elektronicznej wersji przewodnika jest mobilna aplikacja, która umożliwia wybór hotelu oraz dzielenie się wrażeniami.
Co oceniają eksperci Michelin?
Ocena ekspertów Michelin oparta jest na pięciu podstawowych kryteriach:
● lokalizacja, która sama w sobie stanowi atrakcję turystyczną,
● doskonały wystrój wnętrz i projekt architektoniczny,
● niepowtarzalna atmosfera i charakter miejsca,
● najwyższa jakość obsługi gości i ich komfort podczas pobytu,
● spójność między poziomem doświadczenia a zapłaconą ceną.
Pierwsze hotele zostaną uhonorowane już w 2024 roku.