Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Gdańsk ruszył na wojnę z krzywymi ulicami i starymi torowiskami. Choć nie zostało ich znowu tak wiele, bo infrastuktura jest remontowana na bieżąco. Niebawem do inwestycyjnej mapy miasta będzie można dopisać kilka kolejnych pozycji.

Gdańsk ruszył na wojnę z krzywymi ulicami i starymi torowiskami.

W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie projektu przebudowy torowiska tramwajowego na al. Hallera. Razem z torowiskiem ma być zmodernizowany odcinek jezdni od Opery Bałtyckiej do ul. Klinicznej, a także chodnik po zachodniej stronie al. Hallera. Do samego torowiska, którego stan nie jest zadowalający, dołączy także przebudowa kanalizacji deszczowej i wymiana nawierzchni. Dokumentacja ma dopuszczać możliwość etapowania inwestycji. Jej przygotowanie wraz z uzgodnieniami potrwa ok. 1,5 roku od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert jest planowane na 19 maja.

Trwa przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II na Zaspie. Otwarcie ofert jest planowane na 30 kwietnia. Podczas przebudowy wydłużone zostaną prawoskręty na ul. Czarny Dwór od strony Przymorza i Brzeźna. Zastosowane rozwiązania poprawią przepustowość skrzyżowania. Zmiany wymuszą przebudowę sygnalizacji świetlnej i oświetlenia ulicznego.

Ponadto w tym tygodniu ogłoszony zostanie przetarg na modernizację ul. Czarny Dwór. Prace obejmą odcinek od ul. Kaczyńskiego do skrzyżowania z al. Jana Pawła II. Zostanie sfrezowana nawierzchnia, w jej miejscu będą ułożone nowe warstwy masy bitumicznej. Prace wraz z odbiorami mają trwać 27 tygodni od daty podpisania umowy. W pierwszej kolejności będzie przebudowane skrzyżowanie. Remont ul. Czarny Dwór ma być przeprowadzony poza sezonem wakacyjnym.

Jesienią na Matarni zakończy się budowa nowej drogi rowerowej, która połączy ul. Telewizyjną z Radiową. Trasa powstaje w ramach budżetu obywatelskiego. Umowę na jej budowę podpisano w ubiegłym tygodniu. Wykonawcą jest firma Hydro Mag Sp. z o.o. Inwestycja będzie kosztowała ponad 998 tys. zł.

Trasa rowerowa powstanie wzdłuż planowanej drogi tzw. Nowej Spadochroniarzy. Będzie miała szerokość 3 m, zostanie pokryta nawierzchnią bitumiczną. Zanim zacznie się budowa, teren zostanie odwodniony. Wzdłuż drogi stanie ponad 20 słupów oświetleniowych, zostaną zamontowane ławki i stojaki rowerowe, pojawią się nowe nasadzenia zieleni. Zakończenie prac budowlanych wraz z odbiorami zaplanowano na IV kwartał 2025 r.

Kolejna spora inwestycja w naszym mieście to projekt nowego przejścia dla pieszych w okolicy Szybkiej Kolei Miejskiej przy ul. Zwycięstwa. Kładka, która prowadzi na peron stacji, tereny stoczniowe od strony al. Zwycięstwa i do dzielnicy Aniołki, jest w bardzo złym stanie technicznym i od dłuższego czasu była niedostępna dla pieszych i pasażerów SKM. Teraz zostanie całkowicie rozebrana, w jej miejsce będzie wybudowany nowy obiekt.

Projekt nowego przejścia został uzgodniony z konserwatorem zabytków, będzie nawiązywał do industrialnego charakteru okolicy. Zaplanowano, że dostęp na nową kładkę ułatwią dwie nowe windy, zostanie zamontowane oświetlenie oraz monitoring. Podczas inwestycji przebudowane będą także schody prowadzące na peron, powstaną nowe kanały technologiczne i linia światłowodowa.

Źródła: Strefa Miast