Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Trwa kampania Rowerowy Maj, podczas której uczniowie i przedszkolaki będą docierali do szkoły aktywnie: rowerem, hulajnogą, na rolkach i deskorolce. Dziesiąta już edycja wielkiego wiosennego wyzwania trwa od 6 do 29 maja.

Rowerowy Maj to ogólnopolska kampania, która promuje wśród dzieci zdrowy tryb życia oraz zrównoważoną mobilność.

Zasady rowerowej zabawy są niezwykle proste. Każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju w sposób aktywny dotrze na lekcje, otrzymuje naklejki do indywidualnego rowerowego dzienniczka oraz na wspólny plakat klasowy. Aby zdobyć atrakcyjne nagrody, wystarczy wybrać rower, hulajnogę, rolki, deskorolkę.

– Rowerowy Maj to ogólnopolska kampania, która promuje wśród dzieci zdrowy tryb życia oraz zrównoważoną mobilność. Łączy zabawę z elementami rywalizacji, dzięki czemu skutecznie wpływa na kształtowanie pozytywnych nawyków transportowych – mówi Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska do spraw usług komunalnych.

Pierwsza edycja rowerowej zabawy odbyła się w 2014 r. wyłącznie w Gdańsku. Od tego czasu nasze miasto jest jej głównym organizatorem. Choć w skali ogólnopolskiej gmin uczestniczących w kampanii będzie mniej niż w poprzednich edycjach, to pojawiło się kilka nowych ośrodków, które organizują Rowerowy Maj po raz pierwszy. Wśród nich znalazły się Łódź i Starachowice.

W tym roku Rowerowy Maj jest organizowany w 29 polskich gminach. Na stałe zagościł w tak dużych miastach jak Warszawa, Wrocław, Kraków i Rzeszów. W ramach umowy zainteresowane samorządy otrzymały niezbędne narzędzia do organizacji projektu i wsparcie merytoryczne ze strony głównego organizatora, czyli gminy Miasta Gdańska.

Kampania Rowerowy Maj z roku na rok cieszy się u nas coraz większą popularnością. W tegorocznej edycji udział weźmie aż 220 gdańskich placówek: 124 przedszkola i 96 szkół podstawowych. To rekord. W 2023 r. do akcji zgłosiło się 206 placówek, a w 2022 r. – 190.

Podobnie jak w latach ubiegłych szkoły i przedszkola z najwyższą rowerową aktywnością mogą sięgnąć po nagrody finansowe ufundowane przez miasto Gdańsk i partnerów kampanii. Firma 7R SA jest sponsorem nagrody finansowej dla trzech najlepszych przedszkoli, przeznaczonej na cele wspierające inicjatywy ekologiczne lub związane z promocją aktywności fizycznej. Firmy SALTUS TU Życie i SALTUS TUW są sponsorami nagrody finansowej dla szkół z największą frekwencją. Z kolei GIWK ufundował nagrodę grupową dla klasy z najlepszym rowerowym wynikiem. Dla koordynatorów kampanii z najlepszych szkół i przedszkoli przygotowano wyjazdową nagrodę niespodziankę ufundowaną przez Port Czystej Energii

Źródła: Strefa Miast